Відгуки про страхові компанії України: чи варто їм вірити?
Коли потрібно вибрати надійну страхову компанію, на допомогу приходить інтернет. Тут можна зібрати максимальну кількість інформації про страховика. Одним із найпоширеніших критеріїв оцінки стали відгуки на різних сайтах. Але чи варто їм вірити?
Страхування в Україні в 2021 году: трохи цифр
Станом на кінець 2021 року на українському ринку в сегменті ризикового страхування (non-life insurers) працювало 142 компанії. Це означає, що за останні 12 місяців їхня кількість скоротилася на 48 СК. Регулятор цю ситуацію пояснює так: ринок залишили неактивні компанії та ті, що добровільно відмовилися від ліцензій.
Чисті доходи у сегменті non-life зросли на +15,3% рік до року. Валові надходження страхових платежів за дев'ять місяців 2021 року досягли 33,9 млрд грн, тоді як за аналогічний попередній період, за даними НБУ, було зібрано 29,4 млрд грн.
Виплати із ризикового страхування у третьому кварталі 2021-го збільшилися порівняно з другим кварталом. Отже, конкуренція за клієнтів на ринку триває. Про це свідчить ще один показник – негативний фінансовий результат. Сумарно 2021-го страховики згенерували його у розмірі 153 млн грн, тоді як у 2020-му ця сума склала 600 млн грн.
Аналізувати всю картину протягом року можна буде трохи пізніше, коли з'являться звіти з усіма фінансовими даними. Проте вже зараз варто відзначити, що у боротьбі за страхувальників ряд СК використовують не зовсім етичні методи. Про них поговоримо далі.
Відгуки як інструмент конкурентної боротьби
Одним із інструментів сучасного маркетингу є відгуки про компанію в Інтернеті. Проте, ефективними вони були дуже недовго. Незабаром після збільшення популярності такого способу впливати на імідж компаній, відгуки стали предметом заробітку та нечесної конкурентної боротьби. Зараз в інтернеті багато ресурсів, де за модерацію відгуків про страхову компанію потрібно платити. Цінова політика – від 6 000 грн на місяць. Поки компанія платить, може спілкуватися з тими, хто залишає відгуки, відповідати на них і пояснювати, чому виникла та чи інша ситуація.
При двосторонній комунікації стає ясно, хто зі сторін неправий і чи можна вірити написаному. А ось за відсутності оплати доступ до кабінету страховика відключають, і він уже не може брати участь у листуванні. Цим чудово користувалися і продовжують користуватися деякі інші СК. Фрілансери або агентства контенту за окрему оплату (причому досить невелику) на їхнє замовлення пишуть багато однотипних негативних відгуків про конкурентів. І тоді компанії, яку ось так атакують, доводиться вирішувати — платити ресурсам і показувати в листуванні неправдивість написаного або ігнорувати. Проблема ускладнюється тим, що подібних ресурсів багато, і на всіх розміщують ті самі відгуки (оплачені один раз).
Виведення з ринку страховиків 2022-го, швидше за все, продовжиться. Регулятор планує залишити лише надійні та платоспроможні компанії. Але це не означає, що маніпуляції із відгуками припиняться.
Виникає цілком закономірне питання: «Як тоді перевірити страхову компанію і переконатися, чи виконає вона взяті він зобов'язання?».
Насамперед, звертайте увагу на наступні моменти:
- як довго страховик працює на ринку;
- чи є у нього всі дозвільні документи та ліцензії на ті види страхування, за якими продає поліси;
- скільки виплат (у кількості та сумі) вже здійснив, причому у встановлений законом термін;
- наскільки добре веде комунікацію з клієнтом під час першого звернення;
- чи є цілодобова підтримка клієнтів та медичний асистанс (для туристичного страхування);
- чи є на сайті у відкритому доступі фінансові та інші документи про діяльність СК.
- звертайте увагу на відгуки в офіційних джерелах, такі як сайт компанії, Google, Facebook, тобто джерела, де компанія вестиме діалог з клієнтом і може пояснити ту чи іншу ситуацію.
Плануючи забезпечити страховий захист собі та своїм близьким, не завжди варто сліпо довіряти чужій думці. Ситуації у клієнтів бувають різні, крім того, відрізнити неправдиві відгуки від реальних щороку стає все складніше. Складайте своє резюме про страхову компанію та орієнтуйтесь на здорові аргументи, а не вирвані з контексту неперевірені дані.